Beysukent Koleji

Ortaokul Seviyesinde CIC


 

Ergenler sadece yetişkinler gibi birçok soyut bilişsel operasyonu başarıyla gerçekleştirmekle kalmaz, aynı zamanda sosyal anlamda yetişkinlerden çok daha rahat ve uyumlu hareket edebilirler. Bu sosyal profilleri de onları etkin dil öğrencileri yapar.

İngilizce öğrenimi için bu denli öneme sahip ergenlik dönemi, CIC’ın uygulamalarının da özünü oluşturmaktadır. Artık zeytin ağacının somut olarak fide olmaktan çıkıp ilk zeytinlerini verdiği dönemdir.

Bin beş yüz elli saate yakın yüz yüze İngilizce dersini, ara tatil ve yaz tatilleri haricinde, üç yüz altmış saatlik sınıf dışı okuma ve etkinlik çalışmalarıyla destekliyoruz. Avrupa Komisyonu’nun belirlediği B2+ seviyesine gelen öğrencilerimiz, artık tüm uluslararası sınavlarda geçerli bir not alarak kendilerini kolaylıkla ispat edebilir. Bu seviye; CIC deneyimini tamamlayan öğrencilerin, İngilizce konuşulan tüm ülkelerdeki eğitim kurumlarında veya iletişim dili sadece İngilizce olan liselerde eğitim hayatlarına devam edebilecekleri anlamına geliyor.

Temel eğitim seviyesini tamamlayan öğrencilerimiz:

  • Teknik tartışmalarda ve çeşitli alanlara münhasır konularda soyut veya somut argümanları, karmaşık metinleri ve bu tür bağlamların ana fikirlerini anlayabilir.
  • Ana dili İngilizce olan veya İngilizceyi ana dili seviyesinde kullanabilen bireylerle gelişen spontane sözlü bağlamlarda belirli bir akıcılık derecesinde doğal bir biçimde etkileşim kurabilir.
  • Belirli fikirlerin veya konuların artı ve eksi yönlerini ele alabileceği tematik konularda geniş söylem biçimleri kullanarak net ve teferruatlı metinler üretebilir.

CIC, işte tam olarak bu dönemde birincil ürünlerini ortaya koyuyor: İngilizce konuşabiliyor olmak, uluslararası bağlamlarda sağlıklı ve sürdürülebilir münasebetlere yatırım yapabilmek anlamına gelmeyebilir. Karşı kültürü bilmek, kendi kültürü dışındaki yaşam tarzlarını anlamak, onlarla empati kurabilmek ve kendi kültürünü de özgüven ve gururla paylaşabilmek; bizlerin ‘kültürlerarası iletişimsel yeterlik’ dediğimiz önemli bir iletişim becerisidir.

Öğrencilerimize karşı dilde var olmayı öğretirken, çocuklarımıza dünya vatandaşı olabilmeyi öğretiyoruz.

Öğrencilerimize karşı dilde var olan öteki insanları öğretirken, aslında mayasında mutluluk olmak yatan öğrencilerimize kendi kültürlerini ve benliklerini İngilizcede ifade edebilme özgürlüğünü sunuyoruz.

Öğrencilerimize karşı dildeki kültürü ve düşünce teamüllerini öğretirken, aslına Beysukent çocuklarına aklı, bilimi, pozitif ve entelektüel düşünceyi ve tüm insanlığın ortak paydası olan sanatı ve kültürü öğretiyoruz.

Lise Seviyesinde CIC

Zorunlu eğitimin son dört yıllık dilimini kapsayan lise eğitimi, İngilizce öğretimi anlamında çok boyutlu bir sürece dönüşmektedir. Öğrencilerimiz bir yandan yükseköğretime doğru ilk farkındalıklarını ve kararlarını alırken, diğer taraftan İngilizce öğretiminde B1/B2 seviyelerinden yolculuklarına devam etmektedirler. Beysukent Okulları olarak liseye adım atan her öğrencinin benzer dil yeterliği seviyelerinde olmadığının farkındayız; bu gerçek bizi, öğrencilerimizin dil yeterliklerine özel çalışmalar yapmaya itiyor. Özellikle dokuzuncu sınıf seviyesini, lise öğrencilerimizin dil becerileri anlamında homojen gruplar oluşturabilmeleri anlamında önemsiyor ve pedagojik tercihlerimizi bu anlamda atıyoruz.

Beysukent Okulları’nın İngilizce yeterlikleri bakımından lise çıkış hedefi B2 seviyesinin son aşamalarıdır. Bu yeterlik seviyesi dünyanın tüm seçkin üniversitelerinde eğitim görmek için kabul görmektedir. Öğrencilerimizle birlikte kendimize koyduğumuz bu hedefi TOEFL sınavı ile belgelemek ise hem en büyük motivasyon kaynağımız hem de yegâne amacımızdır. Beysukent Okulları kültürüyle dil öğretimini deneyimlemiş olan tüm öğrencilerimizin

  • B2+ seviyesinde dil becerilerine sahip olmasını;
  • TOEFL ve benzeri uluslararası dil yeterlik sınavlarında başarılı olmalarını;
  • Lise sonrası eğitim yaşamlarında İngilizce’nin onlar için bir engel değil, bir fırsat olmasını hedefliyoruz.

Bu hedefleri yerine getirebilmek için B1 seviyesinden itibaren sadece genel İngilizce becerilerini değil, aynı zamanda bilişsel akademik dil becerilerine de odaklanıyoruz. Öğrencilerimizin kendilerini farklı resmiyet seviyelerindeki iletişimsel bağlamlarda doğru ve yetkin bir biçimde ifade etmelerini sağlayacak dil unsurlarını, onlara sınıf içinde ve dışında sunduğumuz öğretim ortamlarında deneyimlemelerini sağlıyoruz. Aynı zamanda TOEFL sınavına yönelik temrinler yaparak, öğrencilerimizin gelişimlerini sürekli olarak uluslararası dil sınavlarının içeriği ve biçimsel unsurlarıyla destekliyoruz.

CIC esaslarına göre, tüm bu dil öğrenimi deneyimini; kültürler-arası iletişimsel becerileri pekiştirmeye yönelik ders içerikleri, bilgi ve farkındalık etkinlikleriyle harmanlıyoruz. Amacımız; İngiliz dilini iyi konuşan ve uluslararası kültürel bağlamlarda meziyet olarak kabul gören davranış kodlarını ve teamüllerini de öğrencilerimize öğretmektir. Bu anlamda, lise seviyesinde kültürler arası farkındalık eğitimi, çocuklarımızın açık fikirli, adil fikirli, empatik ve diğer kültürler ve yaşam biçimlerine saygılı bireyler olarak yetişmesine katkı sağlamak için tasarlanmıştır.

Lise için Program Hedefleri
Sınıf
Hedef Seviyeler
Ortak Referans Tanımlayıcıları
Hedeflenen İletişimsel Beceriler
9
B1
İş, okul, eğlence vb. alanlarda düzenli olarak karşılaşılan bilindik konularda net standart girdinin ana noktalarını anlayabilir.

Hedef dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla başa çıkabilir.

Aşina oldukları ve kişisel ilgi alanlarıyla bağlantılı basit metinleri üretebilir.

Deneyimleri ve olayları aktarabilir, hayalleri, umutları ve isteklerini ifade edebilir; fikir ve planlarına dair sebepler göstererek kısa açıklamalarda bulunabilir.
Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler
10
B1+
Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler
11
B2
-Teknik tartışmalarda ve çeşitli alanlara münhasır konularda soyut veya somut argümanları, karmaşık metinleri ve bu tür bağlamların ana fikirlerini anlayabilir.

-Ana dili İngilizce olan veya İngilizceyi ana dili seviyesinde kullanabilen bireylerle gelişen spontane sözlü bağlamlarda belirli bir akıcılık derecesinde doğal bir biçimde etkileşim kurabilir.

-Belirli fikirlerin veya konuların artı ve eksi yönlerini ele alabileceği tematik konularda geniş söylem biçimleri kullanarak net ve teferruatlı metinler üretebilir.
Akademik Dil Becerileri
12
B2+
Akademik Dil Becerileri
tr_TRTürkçe