Beysukent Koleji

Anaokulu Seviyesinde CIC


 

Dört, beş ve altı yaşları kapsayan Beysukent anaokullarında ilk iki sene üç yüz altmış, altıncı yaş gruplarında ise beş yüz kırk saatlik bir İngilizce programını, okul öncesinde dil öğretimi konusunda uzman öğretmenlerimiz, koordinatörlerimiz ve akademik danışmanlarımızla birlikte yürütüyoruz.

İngiliz diline küçük yaştan itibaren maruz kalmanın önemi, uygulamalı dilbilim alan yazınında belirtilmektedir. Öte yandan bu yaş grubunun ana dilini gelişimsel seviyelerine uygun bir biçimde edinmeleri de en az ikinci yabancı dil öğretimi kadar mühimdir. Çocuklarımız dünyaya ve yaşamlarına ana dilleriyle dokunmakta, düşünmeyi, düşlemeyi, kendilerini ifade etmeyi ve çevrelerindeki insanları anlamayı ana dil becerilerinin çemberi dâhilinde gerçekleştirmektedir. Eğitim yaşamları boyunca da matematikten fen bilgisine, sosyal bilimlerden sanat derslerine kadar tüm branşlardaki başarı performansları, ana dillerini kullanma yeterlikleriyle doğru orantılıdır.

Bu noktada; CIC, Beysukent ailelerine “Ana okulunda tüm gün İngilizce!”, “Yabancı öğretmenlerle İngilizce eğitimi” veya “İngilizceyi ana okulunda bitiriyoruz!” minvalinde, bilimsel pedagojik temellerden uzak bir retorikle yaklaşmamaktadır. Bu tür yaklaşımlar ve nihayetinde uygulamalar, çocuklarımızda dil öğrenmeye karşı, sonradan telafisi ve tedavisi çok zor olan dil kaygısı geliştirmelerine sebep olabilir.

O halde, biz anaokullarımızda İngilizce öğretimi adına neler yapıyoruz?

  • Çocuklarımızın gelişimsel seviyelerine uygun görsel ve işitsel malzemeler eşliğinde, oyun ve eğlence ile çocuklar için anlamlı hale getirilmiş doğal dil öğrenme ekolojisini yaratıyoruz.
  • Çocuklarımızın İngilizce öğrenmeye karşı olumlu tutumlar geliştirmelerini sağlıyor, dil öğrenme kaygısı geliştirmemeleri için öz yeterliklerini pekiştirecek dil etkinlikleri sunuyoruz.
  • Öğrencilerimizin Pre A1 (ön A1) seviyesinde İngilizce içeriğiyle, oyunlar, şarkılar, eğlence etkinlikleri gibi keyif dolu görevlerle dile maruz kalmasını sağlıyoruz ve bu yolla, ilköğretim yılları için ön hazırlık yapıyoruz.
  • Başarı ve merak duygusunu her an tetikleyerek öğrencilerimizin dil öğrenmeye karşı içsel motivasyon geliştirmesini sağlıyoruz.
  • Somut nedensellik, nesne manipülasyonu ve fiziksel etkinlikler kullanarak dilin doğasını çocuğun yaşamında görsel, işitsel ve devinsel anlamda karşılığı olan eylemlerle öğretiyoruz.
  • Her bir çocuğumuzun kişilik tipini, çoklu zekâ profilini ve öğrenme stili özelliklerini dikkate alarak sınıf içi etkinliklerimizi tasarlıyoruz.
  • Pedagojik ve dilbilimsel özellikleri uluslararası anlamda onaylanmış, etkin dil öğretimi kitapları, kaynakları ve materyalleri kullanıyoruz.

İlkokul Seviyesinde CIC

Güncel yaşamın bir parçası olmayan yabancı bir dili okulda öğrenmek, biraz da zeytin ağacı büyütmeye benzer. Çocuğumuz anaokulundan itibaren onlarca saat İngilizce eğitimi alır ve aileler olarak, çoğunlukla bunca çabanın ve emeğin somut karşılıklarını ilk yıllarda göremeyebilir ve kaygılanırız.

İlkokul seviyesi, çocuklarımızın bilişsel ve duygusal anlamda daha narin fideler oldukları bir dönemdir. Ayrıca malumunuz, “Ağaç yaşken eğilir,” ve bu süreç içinde yapılan tüm yatırımlar, doğru vakit geldiğinde çocuğumuzun köklü bir ağaç gibi büyüyüp serpilmesini sağlar.

Beysukent Okullarında ilkokul dönemi boyunca yabancı dil eğitimi, işte tam olarak bu felsefe üzerine kuruludur. Çocuklarımız dört sene boyunca toplamda 1,944 saat yüz yüze İngilizce dersi alır ve ara dönem ile yaz tatilleri dışında, sadece eğitim öğretim döneminde toplamda 250 saat dolayında sınıf dışı okuma ve dil etkinlikleri yapar.

Avrupa Komisyonu’nun belirlediği dil yeterliklerinden A2+ seviyesini tamamlayarak iletişimsel dil becerilerini aşağıdaki somut yeterlikler olarak sergileyebilir:

İlkokulu tamamlayan öğrencilerimiz:

  • Günlük yaşam bağlamlarında sıklıkla kullanılan deyiş ve ifadeleri, sözlü ve yazılı olarak anlayabilir;
  • Birebir bilgi paylaşımında ve temel iletişimsel görevlerde, sözlü ve yazılı olarak söylem geliştirebilir;
  • Ani ve beklenmedik bağlam gereksinimlerinde, kendini ve çevresini basit söylemler kurarak tanımlayabilir.

Bu temel kazanımlara ek olarak, Beysukent Okullarının kurumsal İngilizce öğretimi yaklaşımında öğrencilere sunduğumuz ve bireysel kazanımlar olarak hayati bulduğumuz diğer, tamamlayıcı yeterlikler de bulunmaktadır. Bunlar:

  • Öğrencilerimiz, İngilizce öğrenme konusunda öz yeterlilik ve öz güven geliştirirler. Biz buna “English as a Symbol of Success” (Başarının Sembolü olarak İngilizce) diyoruz; çocuklarımızın İngilizce öğrenirken geliştirdikleri başarı duygusunu, yaşamlarının her alanına genelleyerek öncelikle huzurlu, çevresine ve yaşadığı topluma karşı proaktif davranışlar geliştiren üretken bireyler olmaları için çabalıyoruz.
  • Beysukent Okulları, hiçbir çocuğunun dil kaygısı geliştirmemesi için tüm bilimsel önlemleri alır, uygular ve bu uygulamaların çıktılarını dikkatle gözlemler. Bu husus, üzerinde dikkatle durduğumuz bir konudur. Hiçbir öğrencimizin, yaşamının hiçbir aşamasında yabancı dil kaygısıyla yaşamaması için tüm bilimsel önlemleri alıyoruz.
  • Beysukent İngiliz Dili Eğitimi Koordinatörlüğü; İngilizce öğrenimi sürecinde, her bir öğrencinin bireysel öğrenme gerekçesini keşfetmesini sağlar. Dil öğrenmeyi öğrencinin doğal yaşamının keyifli bir parçasına dönüştürür.
tr_TRTürkçe