Beysukent Koleji

BEYSUKENT OKULLARI

Uluslararası Standartlarda Yabancı Dil Öğretimi
Curriculum for International Communication
CIC

Beysukent Okulları, anaokulundan başlayarak lise seviyesine kadar, öğrencilerimize en üst seviyede İngilizce öğretmek için ulusal ihtiyaçları gözeterek, uluslararası yabancı dil öğretimi politikaları ışığında kurumsal bir İngilizce eğitimi deneyimi sunmaktadır. Biz bu deneyime CIC Dil Öğretim Yaklaşımı diyoruz.

Bu yaklaşım, iletişim aracı olarak İngilizceyi sosyo-kültürel unsurlarıyla kullanmayı ve öğrencilerimize üst düzeyde İngilizce yeterlikleriyle dünya vatandaşı olmayı sunmaktadır.

   CIC Dil Öğretim Yaklaşımı’nın hedeflediği kültürel dünya vatandaşlığı ve özerk birey kavramının önemi, aslında tüm ailelerin çocukları için hayali olan ‘bir yabancı dili çok iyi bilmek’ hedefi altında yatmaktadır.

“Bir Yabancı Dili İyi Bilmek” Ne Demektir?

İngilizce’yi iyi bilmenin yabancı dil yeterliği için tatmin edici bir kazanım olduğunu söyleyebiliriz. Pekâlâ, yabancı dil bilmek tam olarak ne anlama geliyor? Eğer kastedilen Beysukent öğrencilerinin zorlanmadan İngilizce konuşması, üniversite hazırlık sınavlarında başarı göstermesi, eğitim hayatları boyunca İngilizce derslerinde zorlanmamaları veya yıllar sonra özgeçmişlerine ‘İngilizce biliyorum’ notunu düşmeleriyse; tüm bunlar zaten yıllarca İngilizce eğitimi alan öğrencilerin heybesinde bulunan yeterliklerdir.

    Ne var ki biz, bu hedefin yeterli olmadığı kanısındayız. Ülkemizde akademiden özel sektöre; tüm alanlarda İngilizceyi çok iyi bilen bireylere büyük bir ihtiyaç olduğunu biliyoruz. Birçok ulusal şirkette dahi, en üst düzey yöneticilerin yabancı kökenli olması veya bu tür kurumlarda yetkin vatandaşlarımızın İngilizce yeterlikleri yüzünden terfi alamamaları bilinen bir gerçektir. O halde İngilizce biliyor olmak, bu dilde iletişim kurabilmenin ötesinde bazı yeterliklere sahip olmayı gerektiriyor.

CIC Dil Öğretim Yaklaşımı açısından İngilizceyi iyi bilmek, şu becerileri göstermek demektir:

    • Akademik eğitim yılları boyunca, dört iletişim becerisini üst seviyeli dil yeterlikleriyle sergileyebilmek: bilimsel süreli yayınları takip edebilmek; rapor, tez ve benzeri akademik metinleri üretebilmek; profesyonel bilgi ve yeterlikler gerektiren uzmanlık alanlarında sözlü sunu yapabilmek ve ana dili İngilizce olan konuşmacıları zorlanmadan anlayabilmek ve iletişim kurabilmek.
    • İş yaşamında, mesleki ve teknik bilgileri içeren sözlü ve yazılı bağlamlarda, dört iletişim becerisini ilgili alana özel kurumsal, kültürel ve beşerî teamüllere uygun bir biçimde kullanabilmek; iletişimsel bağlamın gerekliliği olan resmiyet derecesine göre uygunluk, nezaket ve görgü kurallarını İngilizce ile iletişimde sergilemek.

 

    • Akademik eğitimin veya iş yaşamının her seviyesinde, bireylerin kendi kültürlerinden olmayan insanlara karşı anlayışlı olabilmeleri ve yabancı dilde sağlıklı iletişim kurabilmeleri; CIC Dil Öğretim Yaklaşımı’nın kuramsal temeli olan kültürlerarası iletişimsel yeterliklerin geliştirilmesiyle gerçekleşebilir.
    • Kültürlerarası iletişimsel yeterlikler, uluslararası bağlamlarda İngilizceyle iletişim kuran insanların ortak küresel davranış kıstaslarını hedefler ve İngilizce öğrencilerinin diplomat olarak eğitilmelerini öngörür. Kişinin İngilizce bilgisi ne seviyede olursa olsun gerek akademide gerekse iş yaşamında etkin iletişim kurmanın yegâne yolu, uluslararası kültürel iletişim kurallarını bilmekten geçer.
    • Günümüzde ana dili İngilizce olan nüfusun yaklaşık dört katı kadar birey, İngilizce iletişim kurmaktadır. O halde hedef dilin kültürünü bilmek, sadece İngiliz veya Amerikan kültürünü bilmek değil, tüm dünya kültürlerine karşı açık ve adil fikirli, anlayışlı ve empatik olmak anlamına gelmektedir.
    • Ana dili İngilizce olmayan yüzlerce farklı toplumun geliştirdiği farklı İngilizce çeşitleri bulunmaktadır. Bu çeşitlerin oluşturduğu küresel İngilizceyi ‘World Englishes’, ‘English as an International Language’ ve ‘English as a Lingua Franca’ gibi alanlar ele almaktadır. CIC Dil Öğretim Yaklaşımı’nın kuramsal temellerinin biri de budur.
    • Tüm bu tespitler ve hedefler çerçevesinde; çok kültürlü ve çok dilli bireyler yetiştirmek, ulusal kültürün doğru ve etkin bir biçimde ifade edilmesine katkı sağlayacaktır. Kültürlerarası iletişimsel yeterlikleri gelişmiş olan bireylerin kendi kültürlerini anlatmakta ve paylaşmakta zorlanmadıkları bilinmektedir.

Bu anlamda, CIC Dil Öğretim Yaklaşımı aşağıdaki unsurları dikkate alarak oluşturulmuştur:

  1. İngilizce öğrenme kuram ve yaklaşımlarını tanımlamada Avrupa Ortak Diller Referans Çerçevesi (Common European Framework of Reference for Languages) esas alınmıştır.
  2. İletişimsel dil yeterliklerinin dinamiklerini ve doğasını tanımlarken, kültürlerarası iletişimsel yeterlik kuramları, sınıf içi ve dışı uygulamaların özelliklerini tanımlamaktadır.
  3. Öğrencilerimizi kültürel iletişim anlamında dünya vatandaşı olarak yetiştirmek, akademide, mülkiyede ve özel sektördeki ulusal önceliklerimize ve hedeflerimize hizmet etmektedir.

4. Bu hedefleri gerçekleştirebilmek için uzun vadeli planlama gerektirmektedir. Planlamanın temel unsurlarından biriyse, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizin birlikte oluşturduğu öğrenme ekolojisinin hayat bulduğu ders ve etkinlik saatleridir. Aşağıdaki tabloda ana okulundan ortaokul sonuna kadar ders saatlerimizi inceleyebilirsiniz.

Beysukent Okulları Ders ve Etkinlik Saatleri

Eğitim Düzeyi

Yaş Grupları

Haftalık Ders Saati

Sınıf Dışı Etkinlikler

Yıllık Toplam

Ders Saatleri

Okul Öncesi

3, 4 Yaşlar

16

40*

576

Okul Öncesi

5, 6 Yaşlar

16

40

576

Okul Öncesinde** Eğitimde Toplam Ders Saati:

1152

Birinci Sınıf

7

16

48

576

İkinci Sınıf

8

16

72

576

Üçüncü Sınıf

9

16

72

576

Dördüncü Sınıf

10

16

72

576

İlkokulda Toplam Ders Saati:

2304

Beşinci Sınıf

11

15

90

540

Altıncı Sınıf

12

12

72

432

Yedinci Sınıf

13

12

72

432

Sekizinci Sınıf

14

6

72

216

Ortaokulda Toplam Ders Saati:

1620

Dokuzuncu Sınıf

15

14

120

504

Onuncu Sınıf

16

10

120

360

On birinci Sınıf

17

4

120

144

On ikinci Sınıf

18

Lise Seviyesinde Toplam Ders Saati:

1008

Temel ve Ortaöğretimde Toplam Ders Saati

6084

* Etkinlik saatleri, öğrencinin sınıf dışında bireysel veya iş birliği içinde yaptığı tüm görevleri, ödevleri ve proje çalışmalarını içermektedir. Bu saatler, toplam ders saati hesabının dışında sunulmuştur.

** Temel eğitim seviyesinde verilen toplam ders saatine, ek dersler, telafi programları, dönem başında ve boyunca verilen destek kursları ve diğer tamamlayıcı İngilizce programları dâhil değildir.

Başarıyı Talihe veya Tercihe Bırakmıyoruz

Etkin yabancı dil öğreniminin üç temel sütunu vardır: Neden İngilizce öğrendiğini bilen öğrenciler, yetkin ve donanımlı öğretmenler ve verimli bir öğrenme ekolojisi. Deneyimli İngilizce öğretmenlerimizle, tüm dünyada kullanılmakta olan kaliteli öğrenme materyallerimiz ve kaynaklarımızla, son teknoloji öğrenme araçlarımızla ve öğrencilerimizin gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme ortamlarımızla verimli bir öğrenme ekolojisi kurduk.

CIC, pratikte öğrencilerimizin yaşamına şu şekilde dokunuyor:

  • Dil eğitimin her katmanında; öğretmede, materyal tercihinde, ölçmede ve değerlendirmede ikinci dil ediniminin temel kuramları ışığında hareket ediyoruz.
  • Bilimsel anlamda iyi uygulama olarak bilinen öğretim yöntemleri ve tekniklerini harmanlayarak çift dilli ve çift kültürlü bireyler yetiştiriyoruz.
  • İngilizce öğrenmeyi, sınıfta öğrenciye ders anlatmak olarak görmüyor; gerek klasik-verimli kaynaklar gerekse çevrimiçi Web araçlarıyla özerk öğrenmeyi destekleyerek, dil öğrenmenin bağlamını sınıftan öğrencinin sosyal yaşamına kadar genişletiyoruz.
  • Öğrencilerimizin okul saatlerinin yanı sıra, okul dışı çalışmalarını da şekillendiriyoruz: Ev ödevleri, projeler ve portfolyo çalışmalarıyla öğrencilerimizin bireysel öğrenme stillerini keşfetmelerini sağlıyoruz.
  • Uluslararası dil sınavlarıyla (TOEFL Sınavları) öğrencilerimizin İngilizce yeterliklerini somut ve geçerli bir biçimde belgeliyoruz.
  • Aramıza sonradan katılan öğrencilerimize destek dersleri veriyoruz. Her bir öğrencinin başarı grafiğini sürekli takip ederek, bireysel dönütler veriyor; hiçbir öğrencinin geride kalmaması için çaba gösteriyoruz.
  • Sadece geride kalanları değil; üstün başarı gösteren öğrencileri de dikkatle izliyoruz: İngilizce yeterlikleri yüksek olan öğrencilerimize öğretmen-veli görüşmelerinde dönütler vererek öğrencimizin eğitim yaşamını planlıyoruz.
  • İngilizce dersi dâhilinde yapılan yazılı sınavların yanı sıra, tüm Beysukent Okulları’nda yapılan ortak iletişimsel dil sınavlarıyla, kurumsal verimliliğimizi sürekli bir biçimde ölçerek, doğru zamanda doğru eğitsel hamleleri yapıyoruz.
  • İngiliz Dili Koordinatörlüğü olarak mesleki gelişim etkinlikleri düzenleyerek kendimizi sürekli bir biçimde yeniliyoruz.

    Yılda ortalama 570 saatlik İngilizce dersi sunan Beysukent Okulları’nda, anaokulundan lise son sınıfa kadar, toplamda 6,084 saatlik bir İngilizce programı uygulanmaktadır. Bu programı tamamlayan öğrencilerimizin yükseköğretimde ve iş yaşamında İngilizceyi etkin bir biçimde kullanabilmelerinin kaçınılmaz olduğunu düşünüyoruz.

Anaokulu ve İlkokul için Program Hedefleri

[Tablolar için görselci tasarımı]

 

Sınıf

Hedef Seviyeler

Ortak Referans Tanımlayıcıları

Hedeflenen İletişimsel Beceriler

Ana.

A1

Aşina olduğu günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyduğu somut durumların karşılanmasını amaçlayan çok temel cümleleri anlayabilir ve kullanabilir.

Kendisini ve başkalarını tanıtabilir ve nerede yaşadığını, tanıdığı kişileri ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel detaylar hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir.

Diğer kişinin yavaş ve net bir şekilde konuşması ve yardım etmeye hazır olması koşuluyla basit bir şekilde etkileşime girebilir.

Konuşma ve Dinleme Becerileri

1

A1

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

2

A1+

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

3

A2

-Günlük yaşam bağlamlarında sıklıkla kullanılan deyiş ve ifadeleri, sözlü ve yazılı olarak anlayabilir.

 -Birebir bilgi paylaşımında ve temel iletişimsel görevlerde, sözlü ve yazılı olarak söylem geliştirebilir.

 -Ani ve beklenmedik bağlam gereksinimlerinde, kendini ve çevresini basit söylemler kurarak tanımlayabilir.

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

4

A2+

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

Orta Okul için Program Hedefleri

[Tablolar için görselci tasarımı]

 

Sınıf

Hedef Seviyeler

Ortak Referans Tanımlayıcıları

Hedeflenen İletişimsel Beceriler

5

B1

İş, okul, eğlence vb. alanlarda düzenli olarak karşılaşılan bilindik konularda net standart girdinin ana noktalarını anlayabilir.

Hedef dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla başa çıkabilir.

Aşina oldukları ve kişisel ilgi alanlarıyla bağlantılı basit metinleri üretebilir.

Deneyimleri ve olayları aktarabilir, hayalleri, umutları ve isteklerini ifade edebilir; fikir ve planlarına dair sebepler göstererek kısa açıklamalarda bulunabilir.

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

6

B1+

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

7

B2

Teknik tartışmalarda ve çeşitli alanlara münhasır konularda soyut veya somut argümanları, karmaşık metinleri ve bu tür bağlamların ana fikirlerini anlayabilir.

 -Ana dili İngilizce olan veya İngilizceyi ana dili seviyesinde kullanabilen bireylerle gelişen spontane sözlü bağlamlarda belirli bir akıcılık derecesinde doğal bir biçimde etkileşim kurabilir.

 -Belirli fikirlerin veya konuların artı ve eksi yönlerini ele alabileceği tematik konularda geniş söylem biçimleri kullanarak net ve teferruatlı metinler üretebilir.

 

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

8

B2+

Genel Tümleşik ve Temel Akademik İletişimsel Beceriler

Anaokulu Seviyesinde CIC

Dört, beş ve altı yaşları kapsayan Beysukent anaokullarında ilk iki sene üç yüz altmış, altıncı yaş gruplarında ise beş yüz kırk saatlik bir İngilizce programını, okul öncesinde dil öğretimi konusunda uzman öğretmenlerimiz, koordinatörlerimiz ve akademik danışmanlarımızla birlikte yürütüyoruz.

İngiliz diline küçük yaştan itibaren maruz kalmanın önemi, uygulamalı dilbilim alan yazınında belirtilmektedir. Öte yandan bu yaş grubunun ana dilini gelişimsel seviyelerine uygun bir biçimde edinmeleri de en az ikinci yabancı dil öğretimi kadar mühimdir. Çocuklarımız dünyaya ve yaşamlarına ana dilleriyle dokunmakta, düşünmeyi, düşlemeyi, kendilerini ifade etmeyi ve çevrelerindeki insanları anlamayı ana dil becerilerinin çemberi dâhilinde gerçekleştirmektedir. Eğitim yaşamları boyunca da matematikten fen bilgisine, sosyal bilimlerden sanat derslerine kadar tüm branşlardaki başarı performansları, ana dillerini kullanma yeterlikleriyle doğru orantılıdır.

Bu noktada; CIC, Beysukent ailelerine “Ana okulunda tüm gün İngilizce!”, “Yabancı öğretmenlerle İngilizce eğitimi” veya “İngilizceyi ana okulunda bitiriyoruz!” minvalinde, bilimsel pedagojik temellerden uzak bir retorikle yaklaşmamaktadır. Bu tür yaklaşımlar ve nihayetinde uygulamalar, çocuklarımızda dil öğrenmeye karşı, sonradan telafisi ve tedavisi çok zor olan dil kaygısı geliştirmelerine sebep olabilir.

O halde, biz anaokullarımızda İngilizce öğretimi adına neler yapıyoruz?

  • Çocuklarımızın gelişimsel seviyelerine uygun görsel ve işitsel malzemeler eşliğinde, oyun ve eğlence ile çocuklar için anlamlı hale getirilmiş doğal dil öğrenme ekolojisini yaratıyoruz.
  • Çocuklarımızın İngilizce öğrenmeye karşı olumlu tutumlar geliştirmelerini sağlıyor, dil öğrenme kaygısı geliştirmemeleri için öz yeterliklerini pekiştirecek dil etkinlikleri sunuyoruz.
  • Öğrencilerimizin Pre A1 (ön A1) seviyesinde İngilizce içeriğiyle, oyunlar, şarkılar, eğlence etkinlikleri gibi keyif dolu görevlerle dile maruz kalmasını sağlıyoruz ve bu yolla, ilköğretim yılları için ön hazırlık yapıyoruz.
  • Başarı ve merak duygusunu her an tetikleyerek öğrencilerimizin dil öğrenmeye karşı içsel motivasyon geliştirmesini sağlıyoruz.
  • Somut nedensellik, nesne manipülasyonu ve fiziksel etkinlikler kullanarak dilin doğasını çocuğun yaşamında görsel, işitsel ve devinsel anlamda karşılığı olan eylemlerle öğretiyoruz.
  • Her bir çocuğumuzun kişilik tipini, çoklu zekâ profilini ve öğrenme stili özelliklerini dikkate alarak sınıf içi etkinliklerimizi tasarlıyoruz.
  • Pedagojik ve dilbilimsel özellikleri uluslararası anlamda onaylanmış, etkin dil öğretimi kitapları, kaynakları ve materyalleri kullanıyoruz.

İlkokul Seviyesinde CIC

Güncel yaşamın bir parçası olmayan yabancı bir dili okulda öğrenmek, biraz da zeytin ağacı büyütmeye benzer. Çocuğumuz anaokulundan itibaren onlarca saat İngilizce eğitimi alır ve aileler olarak, çoğunlukla bunca çabanın ve emeğin somut karşılıklarını ilk yıllarda göremeyebilir ve kaygılanırız.

İlkokul seviyesi, çocuklarımızın bilişsel ve duygusal anlamda daha narin fideler oldukları bir dönemdir. Ayrıca malumunuz, “Ağaç yaşken eğilir,” ve bu süreç içinde yapılan tüm yatırımlar, doğru vakit geldiğinde çocuğumuzun köklü bir ağaç gibi büyüyüp serpilmesini sağlar.

Beysukent Okullarında ilkokul dönemi boyunca yabancı dil eğitimi, işte tam olarak bu felsefe üzerine kuruludur. Çocuklarımız dört sene boyunca toplamda 1,944 saat yüz yüze İngilizce dersi alır ve ara dönem ile yaz tatilleri dışında, sadece eğitim öğretim döneminde toplamda 250 saat dolayında sınıf dışı okuma ve dil etkinlikleri yapar.

Avrupa Komisyonu’nun belirlediği dil yeterliklerinden A2+ seviyesini tamamlayarak iletişimsel dil becerilerini aşağıdaki somut yeterlikler olarak sergileyebilir:

İlkokulu tamamlayan öğrencilerimiz:

  • Günlük yaşam bağlamlarında sıklıkla kullanılan deyiş ve ifadeleri, sözlü ve yazılı olarak anlayabilir;
  • Birebir bilgi paylaşımında ve temel iletişimsel görevlerde, sözlü ve yazılı olarak söylem geliştirebilir;
  • Ani ve beklenmedik bağlam gereksinimlerinde, kendini ve çevresini basit söylemler kurarak tanımlayabilir.

Bu temel kazanımlara ek olarak, Beysukent Okullarının kurumsal İngilizce öğretimi yaklaşımında öğrencilere sunduğumuz ve bireysel kazanımlar olarak hayati bulduğumuz diğer, tamamlayıcı yeterlikler de bulunmaktadır. Bunlar:

  • Öğrencilerimiz, İngilizce öğrenme konusunda öz yeterlilik ve öz güven geliştirirler. Biz buna “English as a Symbol of Success” (Başarının Sembolü olarak İngilizce) diyoruz; çocuklarımızın İngilizce öğrenirken geliştirdikleri başarı duygusunu, yaşamlarının her alanına genelleyerek öncelikle huzurlu, çevresine ve yaşadığı topluma karşı proaktif davranışlar geliştiren üretken bireyler olmaları için çabalıyoruz.
  • Beysukent Okulları, hiçbir çocuğunun dil kaygısı geliştirmemesi için tüm bilimsel önlemleri alır, uygular ve bu uygulamaların çıktılarını dikkatle gözlemler. Bu husus, üzerinde dikkatle durduğumuz bir konudur. Hiçbir öğrencimizin, yaşamının hiçbir aşamasında yabancı dil kaygısıyla yaşamaması için tüm bilimsel önlemleri alıyoruz.
  • Beysukent İngiliz Dili Eğitimi Koordinatörlüğü; İngilizce öğrenimi sürecinde, her bir öğrencinin bireysel öğrenme gerekçesini keşfetmesini sağlar. Dil öğrenmeyi öğrencinin doğal yaşamının keyifli bir parçasına dönüştürür.

Ortaokul Seviyesinde CIC

Ergenler sadece yetişkinler gibi birçok soyut bilişsel operasyonu başarıyla gerçekleştirmekle kalmaz, aynı zamanda sosyal anlamda yetişkinlerden çok daha rahat ve uyumlu hareket edebilirler. Bu sosyal profilleri de onları etkin dil öğrencileri yapar.

İngilizce öğrenimi için bu denli öneme sahip ergenlik dönemi, CIC’ın uygulamalarının da özünü oluşturmaktadır. Artık zeytin ağacının somut olarak fide olmaktan çıkıp ilk zeytinlerini verdiği dönemdir.

Bin beş yüz elli saate yakın yüz yüze İngilizce dersini, ara tatil ve yaz tatilleri haricinde, üç yüz altmış saatlik sınıf dışı okuma ve etkinlik çalışmalarıyla destekliyoruz. Avrupa Komisyonu’nun belirlediği B2+ seviyesine gelen öğrencilerimiz, artık tüm uluslararası sınavlarda geçerli bir not alarak kendilerini kolaylıkla ispat edebilir. Bu seviye; CIC deneyimini tamamlayan öğrencilerin, İngilizce konuşulan tüm ülkelerdeki eğitim kurumlarında veya iletişim dili sadece İngilizce olan liselerde eğitim hayatlarına devam edebilecekleri anlamına geliyor.

Temel eğitim seviyesini tamamlayan öğrencilerimiz:

  • Teknik tartışmalarda ve çeşitli alanlara münhasır konularda soyut veya somut argümanları, karmaşık metinleri ve bu tür bağlamların ana fikirlerini anlayabilir.
  • Ana dili İngilizce olan veya İngilizceyi ana dili seviyesinde kullanabilen bireylerle gelişen spontane sözlü bağlamlarda belirli bir akıcılık derecesinde doğal bir biçimde etkileşim kurabilir.
  • Belirli fikirlerin veya konuların artı ve eksi yönlerini ele alabileceği tematik konularda geniş söylem biçimleri kullanarak net ve teferruatlı metinler üretebilir.

CIC, işte tam olarak bu dönemde birincil ürünlerini ortaya koyuyor: İngilizce konuşabiliyor olmak, uluslararası bağlamlarda sağlıklı ve sürdürülebilir münasebetlere yatırım yapabilmek anlamına gelmeyebilir. Karşı kültürü bilmek, kendi kültürü dışındaki yaşam tarzlarını anlamak, onlarla empati kurabilmek ve kendi kültürünü de özgüven ve gururla paylaşabilmek; bizlerin ‘kültürlerarası iletişimsel yeterlik’ dediğimiz önemli bir iletişim becerisidir.

Öğrencilerimize karşı dilde var olmayı öğretirken, çocuklarımıza dünya vatandaşı olabilmeyi öğretiyoruz.

Öğrencilerimize karşı dilde var olan öteki insanları öğretirken, aslında mayasında mutluluk olmak yatan öğrencilerimize kendi kültürlerini ve benliklerini İngilizcede ifade edebilme özgürlüğünü sunuyoruz.

 

Öğrencilerimize karşı dildeki kültürü ve düşünce teamüllerini öğretirken, aslına Beysukent çocuklarına aklı, bilimi, pozitif ve entelektüel düşünceyi ve tüm insanlığın ortak paydası olan sanatı ve kültürü öğretiyoruz.

Lise Seviyesinde CIC

Zorunlu eğitimin son dört yıllık dilimini kapsayan lise eğitimi, İngilizce öğretimi anlamında çok boyutlu bir sürece dönüşmektedir. Öğrencilerimiz bir yandan yükseköğretime doğru ilk farkındalıklarını ve kararlarını alırken, diğer taraftan İngilizce öğretiminde B1/B2 seviyelerinden yolculuklarına devam etmektedirler. Beysukent Okulları olarak liseye adım atan her öğrencinin benzer dil yeterliği seviyelerinde olmadığının farkındayız; bu gerçek bizi, öğrencilerimizin dil yeterliklerine özel çalışmalar yapmaya itiyor. Özellikle dokuzuncu sınıf seviyesini, lise öğrencilerimizin dil becerileri anlamında homojen gruplar oluşturabilmeleri anlamında önemsiyor ve pedagojik tercihlerimizi bu anlamda atıyoruz.

Beysukent Okulları’nın İngilizce yeterlikleri bakımından lise çıkış hedefi B2 seviyesinin son aşamalarıdır. Bu yeterlik seviyesi dünyanın tüm seçkin üniversitelerinde eğitim görmek için kabul görmektedir. Öğrencilerimizle birlikte kendimize koyduğumuz bu hedefi TOEFL sınavı ile belgelemek ise hem en büyük motivasyon kaynağımız hem de yegâne amacımızdır. Beysukent Okulları kültürüyle dil öğretimini deneyimlemiş olan tüm öğrencilerimizin

  • B2+ seviyesinde dil becerilerine sahip olmasını;
  • TOEFL ve benzeri uluslararası dil yeterlik sınavlarında başarılı olmalarını;
  • Lise sonrası eğitim yaşamlarında İngilizce’nin onlar için bir engel değil, bir fırsat olmasını hedefliyoruz.

Bu hedefleri yerine getirebilmek için B1 seviyesinden itibaren sadece genel İngilizce becerilerini değil, aynı zamanda bilişsel akademik dil becerilerine de odaklanıyoruz. Öğrencilerimizin kendilerini farklı resmiyet seviyelerindeki iletişimsel bağlamlarda doğru ve yetkin bir biçimde ifade etmelerini sağlayacak dil unsurlarını, onlara sınıf içinde ve dışında sunduğumuz öğretim ortamlarında deneyimlemelerini sağlıyoruz. Aynı zamanda TOEFL sınavına yönelik temrinler yaparak, öğrencilerimizin gelişimlerini sürekli olarak uluslararası dil sınavlarının içeriği ve biçimsel unsurlarıyla destekliyoruz.

CIC esaslarına göre, tüm bu dil öğrenimi deneyimini; kültürler-arası iletişimsel becerileri pekiştirmeye yönelik ders içerikleri, bilgi ve farkındalık etkinlikleriyle harmanlıyoruz. Amacımız; İngiliz dilini iyi konuşan ve uluslararası kültürel bağlamlarda meziyet olarak kabul gören davranış kodlarını ve teamüllerini de öğrencilerimize öğretmektir. Bu anlamda, lise seviyesinde kültürler arası farkındalık eğitimi, çocuklarımızın açık fikirli, adil fikirli, empatik ve diğer kültürler ve yaşam biçimlerine saygılı bireyler olarak yetişmesine katkı sağlamak için tasarlanmıştır.

Lise için Program Hedefleri

[Tablolar için görsel tasarımı]

 

Sınıf

Hedef Seviyeler

Ortak Referans Tanımlayıcıları

Hedeflenen İletişimsel Beceriler

9

B1

İş, okul, eğlence vb. alanlarda düzenli olarak karşılaşılan bilindik konularda net standart girdinin ana noktalarını anlayabilir.

Hedef dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla başa çıkabilir.

Aşina oldukları ve kişisel ilgi alanlarıyla bağlantılı basit metinleri üretebilir.

Deneyimleri ve olayları aktarabilir, hayalleri, umutları ve isteklerini ifade edebilir; fikir ve planlarına dair sebepler göstererek kısa açıklamalarda bulunabilir.

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

10

B1+

Genel, Tümleşik İletişimsel Beceriler

11

B2

Teknik tartışmalarda ve çeşitli alanlara münhasır konularda soyut veya somut argümanları, karmaşık metinleri ve bu tür bağlamların ana fikirlerini anlayabilir.

 -Ana dili İngilizce olan veya İngilizceyi ana dili seviyesinde kullanabilen bireylerle gelişen spontane sözlü bağlamlarda belirli bir akıcılık derecesinde doğal bir biçimde etkileşim kurabilir.

 -Belirli fikirlerin veya konuların artı ve eksi yönlerini ele alabileceği tematik konularda geniş söylem biçimleri kullanarak net ve teferruatlı metinler üretebilir.

 

Akademik Dil Becerileri

12

B2+

Akademik Dil Becerileri

Öğrenme Biyosferimizi Oluşturan Öğeler

İngilizce Etkinlikleri

Yabancı dil eğitimimiz, okul etkinlikleri ve yarışmalar ile bir ders olmaktan çıkar ve öğrencilerimizin yabancı dili etkili ve özgüven içinde kullanabilecekleri ortamlar yaratılır. Sınıflar arası yapılan etkinlik ve yarışmalarda öğrenciler akranları ile İngilizce pratik yapma imkânı bulurlar.

İngilizce Tiyatro Performansı

İngilizcenin bir dersten daha fazlası olduğunu öğrencilerimize göstermek önemlidir. Öte yandan yabancı dilin günlük yaşamda nasıl kullanıldığını somut ve ana dil konuşucuları tarafından sergilenmesi, öğrencilerimiz için paha biçilmez bir deneyim sunmaktadır.

Oyundan önce oyunlar ilgili derslerde yapılan etkinlikler ile tiyatro oyunu, yabancı dil eğitimini destekleyen sanatsal bir etkinliğe dönüşür. Oyundan sonra öğrenciler ile oyuncular arasında soru-cevap şeklinde söyleşi yapılır.

Ana Kamp İngilizce Programları

Görev odaklı İngilizce etkileşim etkinlikleriyle yapılandırılan okul gezilerimizde yabancı dil edinim süreci öğrencilerimiz için eğlenceli anlara dönüşür ve okul dışında İngilizce kullanma olanakları yaratılır. Bu gezilerimiz aynı zamanda diğer alan dersleriyle (Tarih, coğrafya, görsel sanatlar, vb.) örtük içerik paylaşır; bu sayede öğrencilerimiz İngilizce iletişim kurdukları gezi süresince, entelektüel olarak da gelişirler.

Ulusal İngilizce Etkinlikleri

Öğrencilerimizin okuma alışkanlığı kazanmalarını ve bu vesileyle dil becerilerini geliştirmeyi hedef alan çeşitli etkinliklere tüm seviye gruplarımızın katılımı sağlanmaktadır. JMUN, Spelling Bee ve Destination Imagination gibi etkinlikler yoluyla öğrencilerimize İngilizce’yi okul ve sınıf dışında da kullandırma olanağı tanıyoruz.

Beysukent Gezi Etkinlikleri

Öğrencilerimizin dünya vatandaşı olma yolundaki en önemli adımının İngilizce öğrenmek olduğuna inanmaktayız. İngilizce öğrenmenin kültürel etkileşim aracılığı ile bir yaşam biçimi olması gerektiği fikrinden hareket ediyoruz. İngilizce konuşulan ülkelerdeki insanların yaşam biçimlerinin ve kültürlerinin tanınmasının hedef dili öğrenmede en önemli araç olduğu kanısındayız. Bu felsefemizden yola çıkarak her yıl yurt içi ve dışı gezi faaliyetleri düzenliyor, öğrencilerimize İngilizce’yi doğal ortamlarında kullanma olanağı sağlıyoruz.

Çevrimiçi İngilizce Kaynakları

Eğitim bilimleri alanı, çocuklarımızı “Dijital Yereller” olarak tanımlar; gözlerini açtıkları günden itibaren çocuklarımız, kendilerini tablet bilgisayarların, telefonların ve rengarenk Web 3.0 uygulamalarının ortasında buldular ve bu ortamı da pek sevdiler. O halde İngilizce öğretiminde, çocuklarımızın yaşamının doğal bir parçası olan dijital dünyadan faydalanmak durumundayız. Beysukent Okulları’nda küresel ölçekte bilinen ve saygın dijital içeriklerle öğrencilerimize okuma kitapları, videolar ve etkinlikler sunuyoruz.

Velilerimiz ve CIC

Sizlerin de takdir edeceği ve büyük bir olasılıkla çok iyi bildiği üzere, İngilizce veya herhangi bir yabancı dili çok iyi öğrenmek, uzun ve meşakkatli bir yoldur. Ne var ki geleneksel eğitim anlayışında olduğu gibi, uzun ve meşakkatli olan her öğrenme deneyiminin zor, acı ve katlanılmaz olması da gerekmiyor.

Aksine öğrencilerimiz, öncelikle neden İngilizce öğrendiğini bilerek, başarı duygusunu bireysel enerjiye çevirerek, keşfetmeyi huy edinerek ve hepsinden önemlisi tüm bu yolculuk boyunca öz yeterliklerinden ve yeteneklerinden şüphe etmeden başarıya ulaşabilir. Bu mümkündür ve Beysukent Okulları’nın bünyesinde bulunan öğrenme ekolojisi, bu hedefi yerine getirmek için gerçekçi bir ortam sağlamaktadır.

Kaygı duymak yerine mücadele ederek başarmayı, kaçınmak yerine inadına problemi çözmeyi, çekinmek yerine ekip çalışmasıyla hedefe varmayı, sanal başarılar ve içi boş taltifler yerine alınlarından akan terin üzerinde yükselmeyi; yani vatana ve millete hayırlı bir evlat olmayı onlara nasıl öğretmemiz gerektiğini çok iyi biliyoruz.

Biz bu uzun yolda, çocuklarımızı nasıl yönlendirmemiz gerektiğini çok iyi biliyoruz.

Eğitim paydaşımız olarak sizler, görev ve sorumluluklarınızı biliyor musunuz?

Siz değerli velilerimize de öğrencilerimizin İngilizce öğrenim süreçlerinde destek olabilmeniz için bazı görevler düşüyor. Ödeviniz, çocuğunuzun geleceğidir.

Haydi, Ankara’nın en özel okulunda hep beraber çocuklarımız için çalışmaya başlayalım!

tr_TRTürkçe